GLÄDJE



Vad ger just dig glädje i livet? Kanske har du en jättefin vän, en underbar pojkvän eller en härlig hobby? Vi människor har en förmåga att hänga upp oss på de detaljer vi är missnöjda med. Vårt fokus på det negativa kan bli så starkt att vi glömmer bort att se allt bra som vi faktiskt också har.

Jag är övertygad om att alla har någonting som de trivs med. Det finns nog inte en enda människa som har ett liv där ingenting fungerar. Oavsett hur mycket som går fel, finns det alltid något som är bra. Det gäller bara att hitta de där sakerna.
Man ska sluta helt enkelt att lägga energi på dåliga saker. Speciellt folk som ger mig dålig energi kan påverka hela min dag och göra den kass. Nu ler jag åt dem, vänder ryggen och går istället och då mår jag otroligt mycket bättre. Jag låter inte längre de där människorna komma mig nära.

Fokusera på det som ger glädje i ditt liv.

Måste bara säga att jag hade en toppen kväll igår!  Åkte till hallen med Elias och Linn och tittade på innebandy , vilken jälva match det var!    Emellan åt blev det att man fokuserade mer på läktaren än på matchen för herregud vilket liv det var haha eller vad säger du linn ;) ?
Efter matchen drog vi ett gäng till Taverna och sedan hem till Linn och umgicks :) hoppas det blir fler gånger för det var allt för länge sen vi hittade på något sådär.

`Take care alla osv´



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0